Monday 3 December 2012

Refugiu

As vrea sa plec undeva departe
unde toamna sa nu ma ajunga
Sa ma pierd in valuri ,sa ma inec in noapte
Si iarna sa nu ma atinga .
As vrea sa plec acolo unde frunzele
nu ruginesc, ascultand regrete.
In neant, unde dunele
sunt formate din sclipiri ale ochilor si zambete .
As vrea sa ma gaseasca un poet,
Ascunsa sub pana lui ruginie
Sa scrie poeme despre lumea
Ce-a fost inghitita...de furie
Dar marea nu inghite nici lacrimile, nici zambetele
IAr daca eu sunt formata din ele,
ma va primi intr-una din perlele sale
Sau ma va tirmite inapoi, in uitare?
As vrea sa plec unde iarna nu se sfarseste
Dar nu sunt pregatita inca pentru un asemenea Rai
Inca nu m-am imbracat cu amintiri si
nu pot suporta, sa vad cum cerseste
dupa bucati rupte din al Trecutului strai.

8 comments:

  1. parca e altfel <3 adica in mod clar trezeste alt sentiment :D dar nu simt ritmul la fel de bine ca in celelalte poezii :( sper ca nu te superi pe mine,imi place sa fiu 100% sincera pt ca numai parerile sincere ne ajuta sa crestem in ce facem.
    (oricum daca ai publica un volum de poezii eu as vrea sa am in biblioteca volumul tau);;)

    ReplyDelete
  2. Multumesc foarte, foarte mult >:D< Nu are ritm deoarece este un fel de poezie modernista. M-am concentrat mai mult pe ideile exprimate, de aceea ideea dintr-un vers e continuata in celalt. Poeziile moderniste sunt potrivite pentru cei pentru care mesajul este mai important decat elementele de prozodie. Si mie mi-ar placea sa public, dar de abia curand am iesit din carapacea mea. In orice tip de arta, artistul [in devenire] pune prea mult din el, iar asta ar putea deveni periculos atunci cand preferi sa-ti ascunzi sufletul fata de ceilalti.

    ReplyDelete
  3. ca artist n.ar trebui sa.ti ascunzi sufletul,pentru ca exact aici intervine problema(asa cum ai zis si tu)Da,e adevarat ca "refugiu" seamana cu poezia modernista,totusi sunt sigura ca tu poti exprima o idee,facand.o sa para vie,si sa folosesti perfect si elementele de prozodie(in opinia mea tocmai armonia dintre idee si ritm da emotie cu adevarat)
    Ce poet te reprezinta sau te inspira?

    ReplyDelete
  4. Inca nu am citit atat de multa poezie incat sa am un poet preferat. M-a impresionat insa Poe si am studiat Arghezi recent. Mi-au placut poeziile lui. Insa autorul meu preferat este Oscar Wilde. Bineinteles, preferat pana in prezent. Sunt multi autori pe care inca nu i-am citit. M-au impresionat ideile lui despre viata, arta si frumusete. Iti recomand "Portretul lui Dorian Gray".
    Poezia aceasta am facut-o in graba, pentru ca era o persoana care mi se destainua in acel moment si orice spuneam , nu ma asculta. Apoi era o alta persoana care trecea printr-o pasa mai proasta si atunci mi-am spus "Vreau sa plec undeva, oriunde!" Si am scris asta. Nu am mai fost atenta la ce trebuia sa respect. E defapt, un fel de destainurie.

    ReplyDelete
  5. Da,inteleg,avand in vedere conditiile in care ai scris.o atunci nu mai am nimic de comentat :))Sincer nici eu nu ma laud ca am citit prea multa poezie(am inceput sa citesc poezie,abia dupa ce m.am apucat sa scriu :">)dar imi plac f mult minulescu si paunescu <3
    Portretul lui Dorian Gray l.am primit chiar de ziua mea de nume(citisem acum ceva vreme prefata si mi.a placut ideea despre artist si chiar imi doream sa citesc cartea)din pacate in momentul asta nu am timp sa ma antrenez intr.o lectura :( dar cand imi fac timp o sa.ti impartasesc parerile mele pe care mi le fac:D

    ReplyDelete
  6. Hmm... imi poti da o adresa de mail, sau Facebook , daca ai ?Mi-ar placea sa mi discut cu tine, dar nu intru mereu pe blog.

    ReplyDelete
  7. Oh! imi ce scuze..acum am vazut :)) Mai discutam pe facebook :))

    ReplyDelete
  8. http://www.facebook.com/mihaela.motreanu
    motreanulucia@yahoo.com

    ReplyDelete