Sunday 9 October 2011

M-am apucat de citit "Interviu cu vampirul"

ora:03:41
ascult: "Lestat`s Recitative" de pe coloana sonora a filmului "Interview with the vampire"

Ieri, am fost la o zi de nastere despre care probabil voi scrie intr-o proza sau in unul din capitolele noului meu fan fiction si am gasit cartile "Interviu cu vampirul" si "Fantoma de la opera".Fiind o mare fana a filmul "Interview with the vampire" si a lui Lestat, m-am pus imediat pe citit.Am citit 71 de pagini si vreau sa spun ca sunt complet dezamagita de film.Filmul, pe care il adoram, la care m-as fi uitat fara incetare, se pare ca a schimbat complet natura personajelor, a adaugat replici, a amestecat secvente.Mai pe scurt: nu a respectat deloc cartea! 
 In film, dupa parerea mea, Louis apare ca personajul slab, incapabil de a face nimic, vampirul care nu stie sa isi aprecieze viata de vampir, invatacelul care nu va ajunge sa-si despaseasca vreodata profesorul.In carte, Louis si-a depasit profesorul inca din primele clipe in care a fost transformat.
  Lestat este personajul arogant, care nu valoreaza catusi de putin viata, tipul superficial care ucide cu sange rece, tipul razbunator care ar face orice pentru a-si atinge scopurile.Tipul misterios, atragator si profitor in timp ce Louis se bucura de fiecare traire pe care i-o ofera viata de vampir reusind sa aprecieze viata mai mult decat atunci cand era viu.Daca pentru Lestat orice lucru este normal si se axeaza pe lumea materiala, pentru Louis, sentimentele pe care le are sunt mai puternice decat orice.
 Recunosc, incepusem sa fiu dezamagita de Lestat, cu toate ca il apreciam pentru dispretul profund pe care il avea pentru oameni.Pentru faptul ca nu arata pic de mila fata de ei, pentru aroganta si modul superifical de a trata viata.Pentru dorinta de a trai in lux, pentru setea pentru estetic si aparenta importanta de a avea o anumita conduita.Dar, totusi, pe masura ce ma identificam mai mult cu trairile lui Louis, Lestat incepea sa mi se para din ce in ce mai vulgar si fals.Pana cand...pana cand am aflat ca avea un motiv intemeiat pentru a se comporta astfel.Acum, Lestat e din nou personajul cu care ma identific foarte tare, poate, cel pe care il inteleg cel mai mult, cu toate ca, Louis m-a invatat astazi, in aceste cateva ore in care am apucat sa citesc aceste pagini , cat inseamna sa pretuiesti viata si sa acorzi importanta pana si celor mai marunte lucruri.
 Spuneti-mi: apare cumva in film tatal lui Lestat sau vreo marturie despre trecutul lui?Apar rudele lui Louis?Apare Babette?Aceste persoanje inseamna foarte mult pentru carte si totusi...au fost inlatare si inlocuite...
   Altceva, nu mai pot comenta despre carte deocamdata, deoarece asta e tot ce am citit.Avand in vedere ca astazi voi face noapte alba, cred ca voi termina cartea pana maine si dupa ce o termin , o voi comenta pana la capat.



 Apoi mai trebuie sa comentez "Lolita" si "Cum traiesc mortii" dupa ce termin!

2 comments:

  1. Am citit toate cartile din seris cu vampiri ale scriitoarei Anne rice ,si iti spun ca Interviu cu un vampir este geniala :x cea mai buna dintre toate mi s-a parut Vampirul Lestat . :x

    ReplyDelete
  2. Eu am inceouyt sa citesc "Vampirul Lestat " pe net, dar nu-mi place absolut deloc.Unde e Lestat pe care il stiam eu?ACEL Lestat nu s-ar fi apucat niciodata de muzica rock -.-" [nu ca nu imi place, ba chiar o ador!] dar mi se pare ca nu a mai ramas mare lucru din Lestat cel din "Interviu cu vampirul".E adevarat, nu am citit decat inceputul dar...mi se pare comerciala.Mi se pare ca doar incearca sa atraga cititorii oferindu-le ceea ce le place si ca farmecul lui Lestat lipseste cu desavarsire.

    ReplyDelete